webForumDet fria alternativet

IRC -> Hemsida

6 svar · 338 visningar · startad av mozilla

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

Jag sitter här och funderar lite på en hemsida som jobbar mot/med en IRC kanal? Jag vet dock inte riktigt var man ska börja. Men kan börja med några frågor här. Jo först, ska man göra en bot som loggar allt som händer och lägger in det i tex en databas och sedan hämtar det på sidan, eller går man via asp direkt?

Och i så fall över till en annan fråga, hur går man tillväga för att programmera sin egen bot, någon som vet vart information finns att hitta?

Jag vet att det går att genomföra, tex https://www.pracc.tk använder sig av det, dock programmerat i php, men gissar att det borde finnas något sätt i asp också!

ajdå, ingen som vet något om detta? jag gjorde en sökning men fick upp så *beep* många träffar för någon har

"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

som signatur! ;)

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

varför inte ta reda på hur dom gjort å göra samma fast i asp bara? kanske inte så bara men ändå :)
Men jag skulle tippa på att den bara läser av den vanliga irc-loggen på ett fint sätt...

JAreMANNENMedlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Sico's teori är förmodligen den rätta...

Allra enklaste är att scanna irc-loggen..

pirroMedlem sedan aug. 2001226 inlägg

eller

skriva allt till en fil som aspsidan scannar...

UnConedMedlem sedan jan. 2002307 inlägg

Det beror lite på vilket program du vill köra boten på..
med t.ex det vanligaste programet mIRC så kan du logga allt i en .txt fil, sen hämta värdena i den.

Ett annat och bättre sätt är att använda sockets med mIRC.
Då kan du uppdatera en sida genom alltid skicka information med sockets.

hmm, der är där problemet ligger! vet inte riktigt hur man gör? ni vet ingenstans där man kan hitta mer info om det ni pratar om?

171 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
168 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)