GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Hejsan!
Jag undrar hur man kan göra så som webeye.nu dvs när man klickar på en länk så hamnar en text under länken direkt utan att en hel sida laddas in igen... just nu kör jag så här, men det e nog ett väldigt osmart sätt att göra d på:
<if request.querystring("action") = "" then %>
hela sidans kod här
<% End if %>
<if request.querystring("action") = "lank1" then %>
hela sidans kod här, plus texten som skall visas under eventuell länk
<% End if>
osv. men nu e det så att hela sidan laddas om igen och inte som på webeye dvs att det kommer upp en text direkt under länken då man klickar på den... förstår ni hur jag menar??
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg den texten som ska visas hela tiden
<% if request.querystring("action") = "lank1" then %>
texten som skall visas under eventuell länk
<% End if>
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg uhh?? d blev jag inte så mycket klokare av... det är ju så jag gör för att peka till lank1...
Det jag menar är finns det ngt annat sätt som är bättre än det jag gör för att kunna göra som webeye ?? hur kör man på webeye?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg https://www.webeye.nu
Länken skapar du ju såhär
<a href="sidan.asp?action=lank1">länken</a>
Och när du hämtar upp den så skriver du..
<% if request.querystring("action") = "lank1" then %>
texten
<% Enf Id %>
I mitt förra inlägg gjorde jag altså om hela din kodsnutt till en smartare...
Man ska föröska undvika att skriva samma sak flera ggr
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Sico: Jag uppfattar det inte riktigt som att det är det du visar som han faktist vill uppnå.
Som jag tolkar det är det just att sidan inte behöver laddas om som verkar vara det åtråvärda!?!
(Vilket knappast går att lösa med enbart asp.)
Så min fråga om länk till https://www.webeye.nu var mest om han har någon sida så som jag uppfattar frågan.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Hej igen...
Men webeye laddas ju om för vaje navigering. Så jag fattar inte riktigt vad du menar heller. Och koden du skrev va inte den bästa så jag tänkte ge dig lite tips där så uppfyller du den funktionen som webeye använder sig av....
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Okej, så det går inte att göra på ett annat sätt, det du nämne och som jag kör med nu e det bästa och effektivaste??
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Jo det går att fixa med layers och javascript på nåt sätt. Jag är dock inte så kunnig inom det men använd sökfunktionen så hittar du säkert det du letar efter.
Bästa å effektivaste... hmmm.. beror på hur man ska använda det men det är helt klart ett jätte bra alternativ...