ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Detta felmeddelande får jag:
Provider error '80004005'
Unspecified error
/forum.asp, line 74
Rad 74:
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("xxx.mdb")&";pwd=xxx"
Innan jag gjorde en sak så fungerade koden perfekt, det jag gjorde var att jag laddade ner databasen från mitt webbhotell. Men på webbhotellet fanns också filen databas.ldb. Sen gjorde jag en del ändringar som jag vet inte kan ha gjort detta felmeddelande. Sen laddade jag upp den igen. Då var filen databas.ldb borta. Jag vet att .ldb betyder att databasen är öppen just nu. Kan det vara felet att jag laddade ner databasen när den var öppen på webhotellet?
ser ut som ett rättighetsfel bara, kan db´n ha blivit skrivskyddad?
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Kan det inte vara, det är bara denna sida det blir fel på, alltså forum.asp, alla andra sidor fungerar med sina databaskopplingar.
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Glömde säga att forum.asp fungerar på min dator, men inte på webhotellet alltså.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Har fått samma fel typ tror jag.. Jag har varit inne å pillat i databasen genom access å sen när jag ska kika på sidan så blir det felet du sa... databaskopplingen funkar inte om jag inte väntar en lång lång tid eller döper om databasen. varför? det inträffar bara ibland. Vad ska jag göra för att undvika det? (förutom att sluta pilla i access då :) )
hmm, märkligt.
prova att byta provider:
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Jet OLEDB:Database Password=xxx;Data Source=" & Server.MapPath("xxx.mdb")
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Det funkar men nu får jag detta fel på en annan rad som också funkade innan:
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'
Syntax error in UPDATE statement.
/forum.asp, line 2679
Och rad 2679 ser ut så här:
strSQL="UPDATE forum SET last = "&last&" where id = "&Request.QueryString("id")&" AND typ = 'post' "
Connect.execute (strSQL)
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg skriv ut din sql-fråga och se om du har med ngt i variabeln last eller i din Request.QueryString
funkar det att göra en insert eller delete nånstans i din kod?
tycker ändå att det verkar vara "read only" syndromet.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg rolig kod du måste ha.. 2700 rader i samma fil :/
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg jag har löst felet nu, gjorde [] runt tabellnamnet och fälten