G Goober Medlem sedan apr. 2002 14 inlägg Frågan 23 apr. 2002 12:55 #1 hej. Jag behöver hjälp med ett litet problem.
jag håller på att göra ett formulär där man ska kunna uppdatera sin presonliga information.
nu vill jag att den informationen som hör till använaren ska hämtas från databasen.
jag har funderat på att använda session grejen som öppnas när man loggar in men får det inte att funka.
Tänkte att det kunde vara något sånt här men det var det inte:
Visa = "SELECT * FROM users WHERE Username = 'Session(Username)'"
@nders Medlem sedan juni 2000 32 969 inlägg Visa = "SELECT * FROM users WHERE Username = '" & Session(Username) & "'"
Mvh,
G Goober Medlem sedan apr. 2002 14 inlägg tack. nu får jag följande fel istället:
Feltyp:
ADODB.Field (0x80020009)
Antingen är BOF eller EOF satt till True, eller så har aktuell post raderats. Den begärda åtgärden kräver en aktuell post.
/sgs/members.asp
hur ska jag lösa det?
J Jon Medlem sedan juli 2001 1 304 inlägg Jag skulle skriva:
Visa = "SELECT * FROM users WHERE Username = '" & Session("Username") & "'"
L LarsG Medlem sedan dec. 2000 12 464 inlägg Antingen får du inget resultat från din fråga eller så är det något annat men det blir bara gissningar så du får visa resten av koden också.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 969 inlägg Såklart har Jon rätt. Jag såg inte de missade citationstecknen i all hast. Sorry.
Prova igen med Jons kod.