webForumDet fria alternativet

Måste webhotellet starta om servern?

ASP

7 svar · 407 visningar · startad av ampy

Medlem sedan feb. 20011 498 inlägg
Frågan#1

Förut idag när jag laddade upp global.asa till mitt webbhotell så funkade inte sen alla asp-sidor. Det jag får är:

HTTP Error 500-12 Application Restarting
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Background:
The request cannot be processed while the Web site is restarting.

Måste mitt webbhotell starta om servern för att det ska funka igen. Jag har testat att ta bort global.asa från webbhotell men det funkar fortfarande inte.

Medlem sedan sep. 2001269 inlägg

Jag uppfattar det somm att servern startas om och att sidan därför inte kan visas...

Kan det inte vara. Har varit så sen kl 16.00 idag.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det kan vara något fel på din global.asa som gör att webbapplikationen inte vill starta. Omstarten sker automatiskt när global.asa uppdateras.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Microsoft har en webbplats faktiskt. Och tro mig, de har faktiskt också förbannat bra support på just alla sina roliga felmeddelanden! :OO

Det tog ~ 15 sek att hitta denna länk. ;)

CAUSE
This problem can occur if an antivirus program is scanning the Global.asa file. This behavior has been seen in the following situations:

* You have configured the Symantec Norton AntiVirus program to use the Script Blocking feature when scanning the Global.asa file.
* You have configured the McAfee NetShield antivirus program to scan Web application files.

:)

Fattar inte riktigt vad jag ska göra.
Och jag inte använt något Antivirusprogram. Den global.asa jag laddade upp såg ut så här:

<SCRIPT RUNAT=server LANGUAGE="VBScript">

Sub Application_OnStart
End Sub

Sub Session_OnStart
End Sub

Sub Application_OnEnd
End Sub

Sub Session_OnEnd
End Sub

</SCRIPT>

Och den laddade jag upp till rooten.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Ibland hänger sig någonting på webbservern när man ändrar i global.asa. Då blir det så, och den enda lösningen jag kommit på är att manuellt starta om webbtjänsten på servern.

Det måste alltså göras av ditt webhotell.

Mvh,

OK, ska maila dem då.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)