Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Undrar om det på något vis skulle vara möjligt att maila till ett "pop3läsarscript" som i sin tur lägger in brödtexten i mailet i en databas som man kan projecerar på sin hemsida?
Låt säga att jag får en fråga mailad till mig och när jag vill svara på frågan lägger jag upp den direkt till en FAQ på min sida genom att maila svaret till en hemlig epostadress.
Kanske kan få hjälp med lite filosofiska tankar kring detta i alla fall?
Jag har tidigare skapat ett automatiskt mail som kommer som html (ett formulär) där mottagaren kan lägga till frågan i faq:n genom att trycka på "skicka", med det hela är så buggit och vill bara fungera ibland. Någon kanske känner till ett sådant skript att ladda hem?
MVH Jesper
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Vi har enxakt samma problem sm du. Vi gjorde så att när frågan skrivs in så adderas *samtidigt* en post i databasen. Vi kan sen logga in med vårt webbverktyg och skriva ett svar samt publicera frågan till webbplatsen.
Det där med hemlig e-postadress tror jag du ska skippa för det blir liksom rätt jobbigt...
https://www.villavent.se/fragor/
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ja, det kanske är bra men problemet är om du har utomstående "experter" som skall svara på frågorna som folk ställer. Alltså det måste vara användarvänligt för de som skall svara på frågorna.
MVH Jesper
Även jag är klart intresserad av ett sådant system, det vore ju ganska coolt att kunna maila ett svar via mobiltelefonen! :P
Men man skulle ju kunna wappa istället kanske?!?! :OO
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ja, rent teoretiskt så är det väl inte en omöjlighet. Låt säga att jag mailar till ett visst mailkonto med en kod först sedan kommer informationen som skall läggas upp det görs när folk går in på faq-sidan. -Kollar pop3kontot via jmail, checkar om koden är rätt, lägger till det hela i db:en. Eller skall man göra det krångligare?
//Jesper