webForumDet fria alternativet

ASP-SMART UPLOAD måste finnas ett bättre sätt att göra detta

ASP

1 svar · 198 visningar · startad av voigtann1

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg
Frågan#1

<%
if request.form("upload") = "" OR request.form("game") = "" OR request.form("version") = "" OR request.form("configname") = "" then

If request.form("upload") = "" then Response.Write "You have no file to upload...\<br\>"
	If request.form("game") = "" then Response.Write "You must Select a game...\<br\>"
	If request.form("version") = "" then Response.Write "What version of your Config is it?\<br\>"
	If request.form("configname") = "" then Response.Write "No Name on your Config...\<br\>"
	Response.Write "\<a href=javascript:history.go(-1)\>Go back\</a\> and try again.."

Else
%>

MEN JAG FÅR INTE NÅGOT ATT FUNGERA... Jag vet att asp-smart upload inte gillar request.form("") saken.. men jag har provat det som man "ska" göra

varför? är det för att :

<FORM METHOD="POST" ACTION="Sample4.asp" ENCTYPE="multipart/form-data" name="upload">

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag löste det genom att ha en sida där man skriver in massa uppgifter som ska med i uppladdningen, spara värdet i en cookie, och på samma sida som man väljer filer koller man värdena i cookien och skriver ut om det inte skrevs in något i vissa fält på förra rutan.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)