Jag har lagt in filen global.asa i pws'ens root. Där har jag Session-subrutiner som ska köras, men den verkar inte vara så pigg på att exekveras... Har provat lägga filen i den virtuella mappen jag arbetar i också men tji fick jag :(
Är det pws man inte kan lita på eller är det bara jag som är dum...?
Du är nog inte dum.. men det är särket någon sak du har glömt eller något.. Jag tycker det låter konstig att det inte fungerar med tanken av att det skulle fungera om du lämnar global.asa filen i rooten... behöver man kalla den i sidan?? eller? använder inte global.asa så jag vet tyvärr inte.. men du e ifallfall inte dum :)
Läste om en som hade samma problem en gång (i ett annat forum), här är svaret han fick!
Visst funkar global.asa i pws
Du får öppna din "Personliga webbhanterare"
Klicka på knappen längst ned till vänster där det står - Avancerat.
Markera <HEM> längst upp i "rutan" som du ser är en katalogstruktur över din webbplats.
Klicka sedan på ändra egenskaper och se till att alla checkboxar är markerade: Läsning, Körning och Skript
När detta är gjort så funkar global.asa i pws oxå.
När du gjort detta och du har lagt till din kod i global.asa så stoppa och starta din webbplats igen så att Sub Application_OnStart triggas för annars kommer det inte att funka. Ett annat alternativ om man tex ligger på ett webbhotell och inte kan stoppa sin webbplats är att ta bort global.asa och sedan gå till sin sida´, ladda upp global.asa igen och gå tillbaka till sin sida för då triggas Sub Application_OnStart igen när hela global.asa så att sägas körs igen för första ggn.