Nej jag får inte spel men jag håller på att krånga lite.
Jag har laddat ned alla möjliga webshoppar som är gjorda i asp för att främst få lite inspiration och lära mig mer om asp.
Men alla script jag provar i iis som är installeat i den här datorn krånglar, jag får felmedelande på allt GRRRRR
här är ett felmedelande som jag fattar nada av
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
Det ser ut som att det förväntas att du sätter upp en ODBC eller liknande med namnet acart.
Du kan alltså skapa en ODBC-koppling (i kontrollpanelen finns "datakällor" el. liknande) som du kallar acart och pekar på den aktuella databasen. Alternativt skapar du en connection med en OLEDB-connectionstring. Se exempelvis tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=40799 för en sådan databaskoppling. Den typen av databaskopplingar finns också i var och varannan tråd, så det är inte svårt att hitta fler exempel på hur en sådan kan se ut.
Det finns flera olika sätt att skapa kopplingar mot databaser. Ett av de sätten är att sätta upp en ODBC-koppling i kontrollpanelen, ett annat är att skriva en OLEDB-connectionstring som den jag gav dig ovan.
Anledningen till att jag drog upp ODBC överhuvudtaget var att det verkar som att personen som skrivit webbshoppen har använt sig av ODBC. Stod det ingenting om det i dokumentationen?