RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Jag har precis blivit färdig med en ganska stor site, iaf om man räknar till antalet variabler.
Nu tänkte jag dimma alla dessa för att det kanske ska gå lite snabbare...
Måste jag nu göra detta för hand eller finns det något sätt(ett program eller dylikt) som söker igenom alla sidor efter variabler och dimmar dom?
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Har inte sett ngt program som gör det automatiskt åt en.
Det man gör när man börjar att koda en sida är att sätta denna rad längst upp:
<%
Option Explicit
%>
Sedan när man kör sidan så får man ett felmeddelande om man har missat att dimma en variabel.
Nu blir det nog till att sätta denna rad överst på alla sidor och sedan köra igenom alla tänkbara case som kan inträffa och dimma vartefter du kommer på variablerna.
cya,
PatrikB
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg ok, tack.... Får väl ta och göra det.
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Förövrigt...
Vad är bäst
Dim variabel, variabel2 variabel3, variabel4, variabel5
eller
Dim variabel
Dim variabel2
Dim variabel3
Dim variabel4
Dim variabel5
BLir det någon skillnad i prestanda? Ska man göra olika beroende på hur många man har?
Prestanda skillnaden är minimal, det blir ju några tecken mer i variant två. Jag föredrar att bygga på höjden istället för på bredden. Man får bättre översikt, samt undviker oavsiktliga radbrytningar.
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Blir det mycket prestand skillnad beroende på hur många olika variabler/namn på recordsets och SQL satser...?
Du tjänar mer på att använda option explicit och därmed dimma alla variabler än det du förlorar i kodmängd.