webForumDet fria alternativet

' " & gör mig galen

ASP

6 svar · 313 visningar · startad av evesve

Medlem sedan sep. 2001163 inlägg
Frågan#1

Jag har en länkvariant:

<A HREF="../databasen/filen.asp?fil=filen.asp&redigera=redigera&sok=sok&sortera=Personnummer&hemma=false&gamla=<% =gamla%>&stad=01&gata=<% =Request.Querystring("gata")%>&namn=<% =Request.Querystring("namn")%>" TARGET="body" onmouseover="window.status='Redigera '; return true" onmouseout="window.status=''; return true" class="litenRöd" title="Redigera">Redigera </A>,

Denna länk förekommer c:a 100 gånger i olika varianter.
Jag vill (för att få lättare koll) skriva i stil med:

resten= ("&sortera=Personnummer&gamla="& gamla&"&myndighet=01&gata="&Request.Querystring('gata')&"&namn="&Request.Querystring("namn")"&" TARGET='body' onmouseover="&"window.status='Redigera med sökfunktion'; return true"&" onmouseout="&"window.status="&"''; return true"&" class='litenRöd' title='Redigera med sökfunktion'")%>

för att få en kortare länklista:

<A HREF="../databasen/filen.asp?fil=filen.asp<%=resten%>">länken</A>

Jag blir galen på alla
" ' och &
som inte vill som jag vill.
Nån vänlig själ som vill formattera detta till mig?

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg
resten= ("&sortera=Personnummer&gamla=" & gamla& "&myndighet=01&gata="&Request.Querystring("gata")& "&namn="&Request.Querystring("namn")& " TARGET='body' onmouseover=""window.status='Redigera med sökfunktion'; return true"" onmouseout=""window.status=''; return true"" class='litenRöd' title='Redigera med sökfunktion'")%>

Kanske?

Jag kommer till TARGET.....

Pröva med att använda dubbelfnutt istället för enkelfnutt på tagg-attributen, dvs. target, class och title.

Vad menar du förresten med kommer till target? Får du utskrift så långt, och tolken avbryter sedan exekveringen?

Nej, jag får inte in " mellan länken och TARGET.

Då försöker vi igen:

resten= "&sortera=Personnummer&gamla=" & gamla& "&myndighet=01&gata="&Request.Querystring("gata")& "&namn="&Request.Querystring("namn")& """ target=""body"" onmouseover=""window.status='Redigera med sökfunktion'; return true"" onmouseout=""window.status=''; return true"" class=""litenRöd"" title=""Redigera med sökfunktion"""

Tänk så enkelt...
Tack

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)