Jag får följande felmeddelande när jag ska lägga till information i min databas:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck.
SQL = "INSERT INTO mall4 ([user],bgcolor,rubrik,rubfont,rubfarg,rubstorlek,texttdfarg,texttextfarg,textfont,textstorlek,[text],lanktdfarg,lankfarg,lankfont,lankstorlek,adress1,lanktext1,adress2,lanktext2,adress3,lanktext3,adress4,lanktext4,adress5,lanktext5) VALUES('" & user & "','" & bgcolor & "','" & rubrik & "','" & rubfont & "','" & rubfarg & "','" & rubstorlek & "','" & texttdfarg & "','" & texttextfarg & "','" & textfont & "'," & textstorlek & ",'" & text & "','" & lanktdfarg & "','" & lankfarg & "','" & lankfont & "'," & lankstorlek & ",'" & adress1 & "','" & lanktext1 & "','" & adress2 & "','" & lanktext2 & "','" & adress3 & "','" & lanktext3 & "','" & adress4 & "','" & lanktext4 & "','" & adress5 & "','" & lanktext5 & "')"
Det knepiga är att när jag lämnar alla adressx och lanktextx tomma(jag skickar ingen information som ska läggas till), då fungerar det inte, men om jag skickar med ett värde till någon av dom så fungerar det... :l
Tacksam för svar!
/Mika3l