Skulle vilja veta hur man kan få skickat ett mail till medlemmar med Jmail. Mailet ska gå ut 3 dagar innan en händelse finns registrerad i en kalender.
Då får du göra ett script/sida som du går till varje dag, alternativt att du lägger en smidig funktion som körs tex en gång varje dag(första gången en person besöker en populär sida på din site) så att du själv slipper köra sidan varje dag.
Man kan göra det på många sätt, aldrig gjort något liknande eftersom jag alltid sitter på servern :) Men typ
Ha en textfil eller något, dit skriver du dagens datum varje gång du går in på sidan (du skriver hela tiden över den första raden så du bara har en rad i).
Det första du gör är att kolla om dagens datum stämmer överens med det som finns i textfilen. Stämmer det överens är scriptet slut här. Stämmer det inte överens.
1. Kolla om det finns någon händelse i databasen som har datumet "date" - 3 dagar, gör det inte det slutar scriptet här
2. Om det fanns det så hämtar du ut alla emailadresser, (kan du trigga en annan sida att köras i bakgrunden så vore det finast att göra)med en sqlfråga,hämta ut dem i en array, loopa igenom dem, sök på jmail och massmaila, utskick, stora, flera i detta forum så ser du hur du gör...Eller så har någon annan kanske en bättre lösning för jag har verkligen skit bråttom och det här var det första som slog mig, inte snyggt men fungerar.