webForumDet fria alternativet

Problem med ASPExec .....

4 svar · 255 visningar · startad av PatrikB

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

Någon som har haft problem med ASPExec från serverobjects?

Så fort jag försöker att pinga en annan maskin rusar cpu användningen i taket och ligger där konstant på 100% .... reboot är det som gäller.

cya,
PatrikB

aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Det låter konstigt!
har använt den till en hel del, bla administration av IIS men aldrig stött på det!

kod?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag har inte heller råkat ut för det.

Är det bara vid ping du råkar ut för det, eller även annars?
Du kan ju alltid prova att använda en pingkomponent istället för ASPExec.

Mvh,

T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg

Mors...

Har råkat ut för samma sak för ett tag sedan och utöver ASPexec så var det även när jag använde mig av MSN Messager. Och då fick jag iaf höra att har man kört något av morpheus programmen så kan det stöka till med systemet. Tror att det var "Bearshare" som var det största spöket i mitt fall.

Jag fick rensa systemet och börja om för XXXX ggn. Men ett möte med Fdisk & Co är ju aldrig fel. Anyway... Efter det så har det ännu inte skett att cp:un klättrar över kanten... "Peppar Peppar".

C Ya

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

he, he .....
nu är det ju en utvecklingsserver så program av typen MSN Messenger, Morpheuse etc finns inte installerat

Men, det verkar ha ordnat sig nu. Det hände då jag körde samma sida flera ggr på raken efter små justeringer och kanske var det det som gjorde att det "hängde" sig

Fast, man bör nog "kika" lite på cpu'n emellanåt .... eller, det märks för hela burken "frös"

cya,
PatrikB

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)