Du får köpa Chili!ASP helt enkelt...
Jag har en server som kör redhat linux, som jag vill kunna köra asp på. Vad krävs? Vilka förändringar blir det i asp-koden?
8 svar · 315 visningar · startad av pettsson
Jag har en server som kör redhat linux, som jag vill kunna köra asp på. Vad krävs? Vilka förändringar blir det i asp-koden?
jo det är vad jag hört. Blir det förändringar i koden eller är det bara köra på som vanligt?
Har inte provat det själv, men det vore inget vidare om förändringar krävdes, eller hur?
Så jag skulle tro att det är precis som vanligt
Bara att köra på som vanligt, fast Chili!Soft ASP stöder inte ASP fullt ut (fråga Jörgen, han körde ASP på chili tidigare).
Följande stöds inte:
* RegExp
* Classer
* ...och lite små metoder på vissa funktioner och objekt.
Sun Chili!Soft ASP Supported Objects (vs. Microsoft ASP 3.0)
Nej, så tråkigt är det inte. Det finns gratis programvara vid namn Instant ASP, skrivet i Java. Senast jag hörde något om det hade det bara stöd för Intel-processorer.
LAMP-> inte riktigt så enkelt där heller:
* After you register, you must generate an evaluation license key in order to make your software functional. Generated license keys will expire 30 days from the date of generation, and are sent via email to the address you provide. For an unlimited license key, you can contact sales@halcyonsoft.com or order online from our online store.
$995 kostar deras variant för INTEL och PPC!
Apache::ASP verkar ju hyfsat coolt, men det stödjer ju faktiskt bara PerlScript... (Inte för att vbscript är så mycket att hänga i julgranen, men... ;) )
$995 kostar deras variant för INTEL och PPC!
Okey, det var 6 månader sedan jag läste om det i DMZ. Då har det börjat kosta pengar nu då.