ArneMedlem sedan maj 2000267 inlägg
Finns det ett bättre sätt att skicka flera filer en med att använda flera INPUT TYPE="FILE"??
Du är då låst med hur många du lägger in i asp dokumentet.......
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1">
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2">
Jag använder Dimacs w3upload tillsamman med w3Jmail 4.0 och vill ha möjligheten att sända flera filer utan att använda flera INPUT TYPE="FILE".
Någon som har ett bra tips hur man kan göra så jag bara behöver lägga in en st <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1">
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Jag har mycket svårt att tänka mig att det skulle gå att ladda upp fler filer med ett input-element.
Du är då låst med hur många du lägger in i asp dokumentet.......
Hur menar du då? Du behöver ju inte hårdkoda antalet filer i asp-dokumentet, direkt.
Mvh,
ArneMedlem sedan maj 2000267 inlägg
Jag vet då inget annat sätt.
För att skicka till exempel 3 st filer/bilder med w3jmail och w3upload så måste jag välja dom med 3 st:
<input type="file" name="attachment1">
<input type="file" name="attachment2">
<input type="file" name="attachment3">
Jag skickar dom med en:
for i = 0 to upload.form.count-1.....................
Jag vet då inget annat sätt. Här är man låst med hur många filer man kan skicka beroende på hur många input type="file" man lagt in i dokumentet. (tar mycket plats)
Det jag önskar är om man kunde använda t.ex en (input type="file") och välja en fil som på något sätt sparas i en variabel eller liknande och sedan med samma (input type="file") välja en ny och så vidare.........
Frågan är bara hur, eller får man snällt använda flera (input type="file") om man vill skicka flera filer.