Hejsan.
Kan man utan vidare bara sätta Session.TimeOut till typ 180 min lokalt på PWS under win98se? Tänkte ifall PWS ger upp efter ett tag. Sätter man timeouten på första sidan bara eller?
7 svar · 298 visningar · startad av Harback
Hejsan.
Kan man utan vidare bara sätta Session.TimeOut till typ 180 min lokalt på PWS under win98se? Tänkte ifall PWS ger upp efter ett tag. Sätter man timeouten på första sidan bara eller?
Eftersom ingen svarar förmodar jag då att ingen vet? Alltså kan jag sätta Session.TimeOut till hur stort värde som helst?
Tacksam för snabbt svar!
Varför ska du skruva upp tiden så ?
Ja det är riktigt. Det kan ju finnas tillfällen när man behöver ändra på tiden :e
<% Server.ScriptTimeout = 600 %>
Så här har jag det på vissa sidor . Obs det är i sekunder som man ange hur länge man vill ha scripttimeout.
Ursprungligen av icaaq Varför ska du skruva upp tiden så ?
Varför undrar du? Det spelar väl ingen roll varför jag vill ha det så utan jag undrar bara om man kan sätta hur många minuter som helst...timar PWS ut någon gång typ eller nåt?
Vad menar du med timar ut?
Sessioner timar ut efter 20 minuters inaktivitet.
Script timar ut efter x sekunder (tror det är 120).
Båda dessa properties kan du själv sätta. Är det sessiontimeouten du är ute efter så tror jag inte det finns någon maxgräns (jag såg inget om det på msdn i alla fall), är det scripttimeouten du vill sätta upp så tror jag gränsen ligger på 600 sekunder.
Vad menar du med att PWS:en ger upp efter ett tag?
Mvh,
Ursprungligen av Harback
Varför undrar du? Det spelar väl ingen roll varför jag vill ha det så utan jag undrar bara om man kan sätta hur många minuter som helst...timar PWS ut någon gång typ eller nåt?
Nej det spelar ingen roll varför du vill göra det.......jag frågade bara av ren nyfikenhet..... ;)
mvh icaaq
Ursprungligen av @nders
Vad menar du med att PWS:en ger upp efter ett tag?
Man vet aldrig med PWS ;) .... tänkte ifall PWS gav upp efter ett tag.
Sorry icaaq, jag var bara beroende av ett snabbt svar och var lite desperat...det var pga att den jag gjort programmet till kan typ gå iväg på lunch och eftersom detta är ett beräkningsprogram så vill jag att Sessionerna ska vara kvar och inte generera ett felmeddelande när han fortsätter efter lunchen.
Tack för svaren!