icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag har en fungerande INSERT, men jag vill ta ut det sista inlagda ID:et ur den tabellen.......då använder jag
[red]
'Tar Fram sista inlaggda id ur tabellen t_lag
Set ObjRS = ObjConn.Execute("Select @@IDENTITY")
intLagid = ObjRS(0)
response.Write "intLagID : "&intLagId &"<br>"
ObjRS.Close
Set ObjRS = Nothing
[/red]
men jag får int ut det sista ID:et......jag har liknande koder på samma sida och då funkar det......
Kollar jag i databasen så kommer det ju in en post och F_LAG_ID ökas ju med 1 hela tiden .......vad ska jag göra??
mvh icaaq
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg [red]
'Lägger in laget i t_lag
strSQL2 = "INSERT INTO T_LAG(F_USER_ID, F_RF_ID, F_FB_ID, F_FOR_ID, F_LAG_NUMMER, F_LAG_KLASS, F_LAG_NAMN"&_
", F_LAG_TROJAH, F_LAG_BYXAH"&_
", F_LAG_STRUMPAH, F_LAG_TROJAB, F_LAG_BYXAB, F_LAG_STRUMPAB, F_LAG_HALL, F_LAG_HALLTELE, F_LAG_NOT)"&_
"VALUES("&Session("MMID")&", "&intRfID&", "&intFbID&", "&intForID&", "&intNummer&", '"&strKlass&"', '"&strNamn&"', "&_
"'"&strTrojaH&"', '"&strByxaH&"', '"&strStrumpaH&"', '"&strTrojaB&"', '"&strByxaB&"', '"&strStrumpaB&"'"&_
", '"&strHall&"', '"&strHallTel&"', '"&strNotering&"')"
Response.Write strSQL2 &"<br>"
ObjConn.execute(strSQL2),,128
'Tar Fram sista inlaggda id ur tabellen t_lag
Set ObjRS = ObjConn.Execute("Select @@IDENTITY")
intLagId = ObjRS(0)
ObjRS.Close
Set ObjRS = Nothing
[/red]
.........Jag blir knäckt på det här.......
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Testa detta...
strSQL2 = "SET NOCOUNT ON" & vbCrLf &_
"INSERT INTO T_LAG(F_USER_ID, F_RF_ID, F_FB_ID, F_FOR_ID, F_LAG_NUMMER, F_LAG_KLASS, F_LAG_NAMN"&_", F_LAG_TROJAH, F_LAG_BYXAH"&_
", F_LAG_STRUMPAH, F_LAG_TROJAB, F_LAG_BYXAB, F_LAG_STRUMPAB, F_LAG_HALL, F_LAG_HALLTELE, F_LAG_NOT)"&_
"VALUES("&Session("MMID")&", "&intRfID&", "&intFbID&", "&intForID&", "&intNummer&", '"&strKlass&"', '"&strNamn&"', "&_
"'"&strTrojaH&"', '"&strByxaH&"', '"&strStrumpaH&"', '"&strTrojaB&"', '"&strByxaB&"', '"&strStrumpaB&"'"&_
", '"&strHall&"', '"&strHallTel&"', '"&strNotering&"')" & vbCrLf & "SELECT @@IDENTITY"
Response.Write strSQL2 &"<br>"
set objRS = ObjConn.execute(strSQL2)
intLagId = ObjRS(0)
ObjRS.Close
Set ObjRS = Nothing
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Tack @nders....men mysteriet kvarstår......hur kommer det sig att koden fungerar fint på andra ställen i samma fil.........ähh det spelar ju mindre roll....vi kör så där....tack igen