GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg
Går det att konvertera detta javascript till VBscript (ASP), och isådanafall hur?
<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">adress=new Array("sida1","sida2");antal=adress.length;
if (window == top)
{
document.write("<FRAMESET ROWS=\"70%,30%\" FRAMESPACING=0 FRAMEBORDER=0 BORDER=0><FRAME SRC=\"index.html\"></FRAMESET>");
}
else
{
document.write("<FRAMESET ROWS=\"70%,30%\" FRAMESPACING=0 FRAMEBORDER=0 BORDER=0><FRAME SRC=\"index.html\"><FRAME SRC='"+adress[Math.floor(Math.random()*antal)]+"' NORESIZE SCROLLING=0></FRAMESET>");
}
</SCRIPT>
icaaqMedlem sedan okt. 20004 910 inlägg
Varför vill du det......VBScript på klientsidan funkar ju bara i IE...
Min sida som jag hålle rpå och bygger är anpassade för bara IE användare de som använder en annnan webläsare är inte välkomna :)... ngn som kan hjälpa mig med detta??? LarsG... ryck in som räddaren i nöden, hur kan man skriva detta i VBScript eller göra ngt liknande i VbScript ???
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Vad är det för fel på javascriptet?
Vad vill du att det ska göra?
Javascript fungerar utmärkt i IE... ;)
Mvh,
Jo jag vet att d fungerar, gaaahhh jag vill inte ha några javascript på sidan det är därför jag frågar, kan någon hjälpa eller? och snälla ge mig inte frågan varför...
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Om du berättar för oss vad det är tänkt att javascriptet ska göra så blir det betydligt lättare att hjälpa till.
Framgås det inte från java scriptet?? vill att det i ramen skall visas olika sidor... och där det står adress 1 2 osv ska innehålla sidan som skall visas i ramen, tänkte sedan vidare utveckla det här så att en pop up ruta dyker upp och där kommer olika sidor att presenteras, do u get me know?? och detta ska inträffa när sidan besöks... har nämligen en länk i menyn som heter sidvisning... och där tänkte jag presentera några sidor på det sättet jag är ute efter...
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Nej, det går inte.
------------------
There iz limits with ASP
PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg
Svar på tal!
There iz no limits with ASP
There iz limits with ASP
:e
Damn, men e ni säkra på att det är omöjligt att göra??
LarsG???
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg