MolnaMedlem sedan jan. 2001188 inlägg Hejhej!
Jag har en sökfunktion som sedan skriver ut sökresultatet på en ny sida. Om man har hittat något så kommer det upp länkar till den sida där man kan hitta det man sökte, tex:
sida.asp#ankare?kategori=HTML
Som ni ser så vill jag att man ska kunna gå till en viss del av sidan där ankaret ligger, men då får jag ett felmeddelande som säger:
Syntax error in FROM clause.
I den raden ser koden ut så här:
rs.OPEN "Select * from " & request.querystring("kategori") & " order by rubrik", conn, 3, 1
Så min fråga är om det går att kombinera ankare och querystringar på det sättet jag vill, och sådana fall - hur gör man då?
/Tack :)
Re: Ankare och querystringar
Det är din querystring som blir fel...
du måste skriva:
sida.asp?kategori=HTML#ankare
Om du testar det så borde det fungera!
MVH
Mattias Järnhäll
- - - - - - - - - - - - - - - -
mattias@aspsidan.nu
https://www.aspsidan.nu
Ursprungligen av Molna **Hejhej!
Jag har en sökfunktion som sedan skriver ut sökresultatet på en ny sida. Om man har hittat något så kommer det upp länkar till den sida där man kan hitta det man sökte, tex:
sida.asp#ankare?kategori=HTML
Som ni ser så vill jag att man ska kunna gå till en viss del av sidan där ankaret ligger, men då får jag ett felmeddelande som säger:
Syntax error in FROM clause.
I den raden ser koden ut så här:
rs.OPEN "Select * from " & request.querystring("kategori") & " order by rubrik", conn, 3, 1
Så min fråga är om det går att kombinera ankare och querystringar på det sättet jag vill, och sådana fall - hur gör man då?
/Tack :)**