Just i detta fallet är det 6 330 träffar, men det kan givetvis variera.
Finns det något sätt att, med kod, plocka ut antalet träffar? Antingen med ASP eller med regular expressions (som jag fortfarande inte till fullo behärskar)?
Resultatet från Google sparas i en variabel. I denna variabel, som innehåller resultatet av en sökning, finns bland annat antalet träffar på den specifika sökningen.
Jag vill helt enkelt kunna använda mig av denna siffra, som finns mellan de två DIV taggarna.
Ibland är det miljoner och ibland är det tusental. Är det fortfarande otydligt!?
men du har redan den där strängen (och ja jag förstå att du har dynamiska värden) så det är bara regex uttrycket du är ute efter?
<%
pattern = "<div[^\d]+ ((?:\d+| )+).+\(([\d,]+) sekunder\) </nobr></div>"
text = "<div id=""resultStats"">Ungefär 6 330 resultat<nobr> (0,17 sekunder) </nobr></div>"
dim r
set r = New RegExp
r.IgnoreCase = True
r.Global = True
r.Pattern = pattern
Set Matches = r.Execute(text)
Response.Write text
For each Match in Matches
Response.Write Match.SubMatches(0) & "<br>"
Response.Write Match.SubMatches(1)
Next
%>
Hoppla igen!
Jag skulle vilja väcka liv i denna gamla tråden igen, för jag har en fråga som anknyter till ämnet...
Jag skulle vilja göra ett system, som påminner om Google Analytics, i den bemärkelsen att man lägger in en kod på hemsidan som gör att man "på distans" kan identifiera att en viss hemsida tillhör en viss person.
Google Web Tool (eller vad det heter) har nåt liknande.
Hur gör man? Vad skulle vara enklast?
Som META tagg eller som <--! här är lite ägandekod --> inne på sidan?
Typiskt... men jag har funderat på detta ett bra tag men nu inser jag att jag ska titta närmare på Google Webmaster Tool, som jag tror det heter.
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2