Allright. Har du något förslag på någon som fungerar?
Jag borde givetvis konsultera Binero med dessa frågor, vilket jag också har gjort, men i mina ögon är det enda de klarar av att leverera utan anmärkning är besvikelse.
Jag vet att jag är rätt ensam på detta forumet om att tycka att Bineros support har "goda utvecklingsmöjligheter". Jag tyckte det i somras, trots förnyad kontakt i olika ärenden har inget uppenbart fått mig att revidera detta intryck. Snarare tvärt om.
Frågan är väll om du har satt session("strDomainName") till ditt domännamn? din mejl värd är förmodligen pop3.dindomän.se.
Det få man hoppas ju :)
Har du även kontrollerat att du skickar in strSender och strReciver så de har ett värde?
Din funktion retunera inget värde, vet inte om det är meningen eller om du ville retunera bSuccess, men du borde även stänga ner objektet Mail när du är färdig med den.
sessionen fungerar, det har fungerat i 8 år, så det är inte problemet.
Jag har tagit koden från denna sidan, manualen, efter halva sidan ungefär.
Till saken hör att kunden inte har e-post hos Binero utan någon annan stans och jag vet inte var.
Jag prövade att sätta upp ett eget konto på min domän men det fungerade i alla fall inte. Jag har konsulterat supporten men då jag postar detta har deras assistans inte varit av tillräcklig hjälp att få det att fungera.
Jag vet inte vad poängen är att byta till denna mailkomponent. Vad var det för fel på CDONTS ??? Det fungerade ju i alla fall...
Tack!!
Verkar vara mer än Binero klarar att hjälpa med!
Inte för att vara sådan, men nu få du ge dig, jag kontaktade Binero och frågade om Persits.MailSender och fick alla uppgifter jag har gett. Jag körde din kod rakt upp och ner på Binero 2.0 och det gick inte, men Anders svar gav en bra fingervisning på vad man behövde fixa. Jag har fått alla mail med DIN funktion om bara man la in kod stycket:
<%
' ## M A I L = ASP-EMAIL
FUNCTION funcSendASPEmail(strSubject, strText, strSender, strReciver)
IF strText <> "" THEN
' ## SEND MAIL TO HOST
Set Mail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
' enter valid SMTP host
Mail.Username = strSender
Mail.Password = "xxxxxxx"
Mail.Port = 25
Mail.Host = "smtp01.binero.se"
Mail.From = strSender ' From address
Mail.FromName = "No reply" ' optional
Mail.AddAddress strReciver
' message subject
Mail.Subject = strSubject & " - " & Request.ServerVariables("SERVER_NAME")
' message body
Mail.Body = strText & vbCRLF & vbCRLF _
& "* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *" & vbCRLF _
& "Code found in file:" & vbCRLF _
& Request.ServerVariables("SERVER_NAME") & " " & Request.ServerVariables("PATH_INFO") _
& vbCRLF & "See form at:" & vbCRLF & Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
strErr = ""
bSuccess = False
' On Error Resume Next ' catch errors
Mail.Send ' send message
If Err <> 0 Then ' error occurred
strErr = Err.Description
else
bSuccess = True
End If
END IF
END FUNCTION
t = funcSendASPEmail("test", "hej", "min-epost@doman.se", "motagare@doman.se")
%>
är den koden jag testade.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e