Detta är roligt!
Bara så vi pratar om samma sak, låt oss reda ut begreppen:
Bangolf = minigolf?
Bana = hål?
OK, spelar ingen roll, förutom att man har inte PAR på minigolf... (vad jag vet i alla fall!!)
Jag tror att Vogatini menar nåt liknande som detta, men jag kan ha fel. Nu förstår jag att bygga om din databas kanske inte är prioritet nummer ett i skrivande stund, men om du gör en vettig struktur blir sajten MYCKET roligare och intressantare.
Som ny på ASP och SQL har du en hel del att sätta dig in i. Särskilt med tanke på att ditt projekt har rätt usel design (upplägg) från början. Jag menar att din vän tänkte ett steg längre än man ofta gör när han väljer att spara ID-nummer som text... Det är ju ingen förmildrande omständighet, så att säga!
Egentligen skulle du stänga hela hemsidan och göra om allt det där. Jag är benägen att lägga min röst på att du ska bygga om hela sajten och databasen före jul, i alla fall.
Annars får du dra med den där skiten i tidernas evighet och det är ju ÄNNU jobbigare än att ta sig tid att skriva om projektet.
Hur som haver:
[users]
intID -- räknare
strName
[bana / lane / hole] -- välj en av dom
intID -- räknare
strText
intPAR -- om det är aktuellt
[game] -- spelomgång
intID
dteCreated
intUserID
[score]
intID
dteCreated
intGameID
intBanaID
Nu lade jag till en ytterligare tabell, men du kan få grymt rolig statistik baserat på detta upplägget. Dessutom, du kan med minimal, eller ingen för att vara mer exakt, ansträngning få en superkul hemsida!
Du kan få månadens snabbaste spel, senaste 30 dagar, årets bästa + snabbaste omgång med mera.
Jag tänker mig att många av dina klubbkompisar har smarta telefoner och laddar in resultatet allt efter hålen de avverkar.
Det är viktigt att datum verkligen är datum och inte textfält som du lägger in datum i...
Så här ska det vara: (klassisk ASP + SQL)
text = enkelfjump
datum = brädgård
siffror + boolean (sant/falskt) = inget
SQL = SELECT * WHERE strName = 'Hedenhös' AND dteCreated = #2012-08-17# AND intUserID = 23 AND bolView = TRUE