Med tanke av att du hade fel sökväg till databasen så fundera jag om du är säker på att du har rätt sökväg till din mapp där du försöker ladda upp filen
Jag har full förståelse för att Sveriges Bästa Webbhotell också anser sig förtjänta av semester.
Tyvärr tar inte verkligheten semester...
Sveriges Bästa Webbhotell borde kanske överväga att ge kunderna rådet att inte kontakta dom under sommaren, för då avser dom att begränsa kommunikationen med den yttre världen på ett, för kunderna, påtagligt sätt.
Sveriges Bästa Webbhotell är en titel som förpliktigar och jag är ENORMT skeptisk till om just Beniro är ens kapabel att axla detta ansvar. Binero kanske ska vila sig från denna titel i alla fall över sommaren?
Jag är nu uppe i drygt tre veckor för att ändra skrivrättigheterna på tre mappar!! Visst, sånt kan hända, men på Sveriges Bästa Webbhotell...
Undran: ligger sidan du laddar upp via, och katalogen där filen hamnar under samma site? På UNIX-sidan åtminstone så har Binero satt upp saker så att en site bara kommer åt att skriva inom sin egen katalog (/sida.com/*). Möjligen gäller samma regler för Windowskonton.
Ööhh... Jag förstår inte riktigt frågan... men jag tror det du skriver stämmer.
Så här ser det ut just nu, där den svenska hemsidan ligger kvar i det gamla hierarkisystemet. Det är en webbplats i varje mapp. Dom är inte blandade på det viset.
Jag antar att du försöker installera ett skripts för att ladda upp filer via ett webbformulär. Var hamnar dessa filer? Är det olika beroende på vilken domän filen ladda upp via, eller ska filerna hamna i samma katalog? (T ex /kund.se/data/)
Nej. Man måste byta IP nummer hos regristaren (??) och det är inte Binero i detta fallet. Ett danskt företag som jag pratade med i fredags.
IP numret till .SE domänen pekar på fel server. Det borde även .FI och .CN domänerna göra då inte heller Binero är värd för dessa, men dessa domäner fungerar. (Även i den lokala hierarkin.)
Hur det kan vara olika kan jag inte svara på.
Jag vill inte trixa med något, annat än att byta skrivrättigheter på tre mappar.
Jag antar att du försöker installera ett skripts för att ladda upp filer via ett webbformulär. Var hamnar dessa filer? Är det olika beroende på vilken domän filen ladda upp via, eller ska filerna hamna i samma katalog? (T ex /kund.se/data/)
Förlåt mig!! Jag svarar på fel sak!!
Det är helt riktigt. Det blir ett felmeddelande, "The system cannot find the file specified." vilket betyder att rättigheterna är felaktiga.
Vänligen se de övre posterna i denna tråd!!
Filerna hamnar ingen stans för man kommer inte ens till det momentet.
Filerna ska bara laddas upp till den svenska domänen. Så det är inte relevant att kolla med andra domäner.
Det är produkter med tillhörande bild /bilder på produkt. Det är PDF-er i ett arkiv.
Användaren som används när folk surfar på t.ex. kund.eu finns inte med i hierarkin för kund.se, därför kommer du inte kunna ändra rättigheterna så att det blir rätt.
Det är möjligt att Bineros support kan göra detta åt dig, men jag är tveksam då det innebär en säkerhetsrisk...
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e