Binero har ASPEmail och ASPUpload installerade på sina Windows-servrar, så du måste skriva om din kod för att passa dom.
https://support.binero.se/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=18
5 svar · 2 760 visningar · startad av MariaLa
Hej
Jag tänkte skapa ett mailformulär (asp) på min hemsida - som besökare kan fylla i och så skickas det ett mail till mig.
Jag har gjort detta för många många år sen och då använde jag Dimac komponenterna W3JMail och W3Upload. Men nu får jag det inte riktigt att funka.
Jag tror det har med komponenterna att göra, jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde med dem sista jag fixade ett formulär. Skall jag ladda upp dem på min server där min hemsida finns?? Eller krävs det att mitt Webbhotell (=Binero) stödjer JMail och Upload.
Tacksam för hjälp //Maria
Binero har ASPEmail och ASPUpload installerade på sina Windows-servrar, så du måste skriva om din kod för att passa dom.
https://support.binero.se/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=18
HEj igen,
Nu har jag suttit ett par timmar - och jag inser att jag har en släng av amatörism... :-) Jag får det inte att funka. Jag måste göra om min kod till ASPEmail, och så här ser min kod ut.
Jag har sökt på nätet - men har ni några bra tips på sidor så är jag tacksam.
Jag får bla detta error meddelande:
•Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01B6)
Object doesn't support this property or method: 'To'
/kontakt_tva.asp, line 57
Line 57 är: objMail.To = "webmaster@***.**"
MIN ASP-KOD, på den mottagande sidan - dvs "tack för ditt meddelande, du har skrivit detta":
<%
Dim namn, mobil, epost, meddelande
namn = Request.Form("namn")
mobil = Request.Form("mobil")
epost = Request.Form("epost")
meddelande = Request.Form("meddelande")
' DETTA SÄNDER IVÄG MAILET
Set objMail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
objMail.To = "webmaster@***.**"
objMail.From = Request.Form("epost")
objMail.Subject = "Mail från hemsidan,av: " & Request.Form("namn")
objMail.Body = "Hejsan, detta är ett mail skickat från Maria Larssons hemsida hemsida." & vbcrlf & vbcrlf & "HÄR SER DU PERSONENS UPPGIFTER:" & vbcrlf & vbcrlf &_
"Namn: " & Request.Form("namn") & vbcrlf &_
"Mobil: " & Request.Form("mobil") & vbcrlf &_
"Epost: " & Request.Form("epost") & vbcrlf &_
"----------------------------------------------"& vbcrlf & vbcrlf &_
"HÄR SER DU PERSONENS MEDDELANDE:" & vbcrlf & vbcrlf &_
"Meddelande: " & Request.Form("meddelande") & vbcrlf & vbcrlf &_
objMail.Host = "smtp.****.**"
objMail.Port = 25 ' Optional. Port is 25 by default
objMail.Send ""
Set objMail = Nothing
%>
Använd objMail.AddAddress istället.
Du har ett formulär här som du kan titta på.