brwMedlem sedan juli 2000619 inlägg Hej
Har precis bytt server och gjort en ominstallation. Får nu inte igång allt igen som de ska då det krånglar med datumformatet generellt. Dagens datum blir i formatet 11/12/10 istället för 2010-11-12.
Har lagt in Session("lcid") = 1053 i global.asa och även lagt in på sjäva ASP-sidan men jag får inte igång det.
Vad mer kan behöva ändras? Datumformat och regionala inställningar är även ändrat i Kontrollpanelen.
Tacksam för tips!
Vad är det för typ av server du kör?
brwMedlem sedan juli 2000619 inlägg Det är faktiskt en gammal Windows NT server som kraschade och den är nyinstallerad. Ska på sikt byta ut den mot en 2008 server men i dagsläget måste jag rulla vidare på samma då vi inte har någon licens för den nya serverprogramvaran än.
Kan det vara något i IIS server som behöver ändras eller kan de vara något annat?
hur går det för dig!?
global.asa
SUB Session_OnStart
-- ' ## SWEDISH DATES
-- session.LCID = 1053
END SUB
Detta har du testat och det fungerar inte...!?
Jag vet att det tidigare var problem med datum om man körde alternativ till Windows... (Linuxalternativ, fast för ASP.)
Men det är rätt länge sen, och duktigt mycket vatten har runnit under bron sedan dess...!! :-)
aronMedlem sedan mars 2004485 inlägg Ett alternativ är kanske att använda DatePart (om det inte är för mycket kod att ändra på): http://developer.earthskater.net/asp/asp_datepart.asp