Hej!
Jag har ett sida med ett formulär som ska fyllas i. Längst ner på formuläret finns det spamskydd, svarar man fel så skickas man tillbaka till formulär sidan.
Dvs när formulärets data skickas in kollas ett fält för att se om det innehåller rätt svar. Om det blir fel så skickas man tillbaka fast problemet blir att sidan blir helt tom och alla värden försvinner.
Tja i klassisk asp skulle jag sätta formfälten i sessionvariabler eller en dictionary , som du fyller i formuläret med då det laddas om efter att spamskyddet redirectat tillbaka användaren :). Alltså sätt formfälten i något som går att spara innan du validerar sidan, går det åt skogen har du kvar det de fyllt i, går det bra kan du ju tömma variablerna igen
I klassisk ASP skulle jag posta sidan tillbaka till sig själv, sätta formulärfälten som <input type="text" name="field1" value="<%=Request.Form("field1")%>" />
Sen kolla vid postback, och redirecta om allt är bra.
I klassisk ASP skulle jag posta sidan tillbaka till sig själv, sätta formulärfälten som <input type="text" name="field1" value="<%=Request.Form("field1")%>" />
Sen kolla vid postback, och redirecta om allt är bra.
Naturligtvis, enklare än att kladda med sessioner ;) jag var antagligen full... lol
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2