hej hej! jag har slängt ihop en sida med ett formulär och sedan lite kod för att skicka iväg den ifyllda informationen från formuläret i ett mail. det jag skriver i formuläret skickas iväg och finns i mailet jag mottar, men jag får ändå ett felmeddelande:
CDO.Message.1 error '8004020d'
At least one of the From or Sender fields is required, and neither was found.
/soeker_form.asp, line 84
<body topmargin="0" leftmargin="0">
<h2>överskrift:</h2>
<TABLE align="left" BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" WIDTH="35%">
<tr>
<form method="post" action="soeker_form.asp">
<td><input type="text" name="fnamn" value="Förnamn" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td>
<td><input type="text" name="enamn" value="Efternamn" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td>
<td><input type="text" name="email" value="Email" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td></tr>
<tr><td> </td><td> </td><td> </td></tr>
<tr>
<td><input type="text" name="marke" value="Märke" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td>
<td><input type="text" name="modell" value="Modell" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td>
<td><input type="text" name="arsmodell" value="Årsmodell" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td></tr>
<tr>
<td><input type="text" name="mil" value="Miltal" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td>
<td><input type="text" name="regnr" value="Regnr" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td>
<td><input type="text" name="farg" value="Färg" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" /><br/></td></tr>
<tr>
<td colspan="3"><textarea cols="70" rows="6" name="utrustning" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">Utrustning</textarea><br/></td></tr>
<tr>
<td colspan="3"><textarea cols="70" rows="6" name="ovrig_info" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">Övrig info</textarea><br/></td></tr>
<tr>
<td>
<input type="submit" />
</td>
</tr>
</form>
</td>
</tr>
</TABLE>
<%
Set myMail=CreateObject("CDO.Message")
myMail.Subject=Request.Form("fnamn") & Request.Form("enamn") & " vill sälja sin motorcykel"
myMail.From=Request.Form("email")
myMail.To="monsterbadboll@hotmail.com"
myMail.TextBody=Request.Form("fnamn") & Request.Form("enamn") & " har en " & Request.Form("marke") & " " & Request.Form("modell") & " från " & Request.Form("arsmodell") & " som gått " & Request.Form("mil") & " mil. "
myMail.Send
set myMail=nothing
%>
</body>
har gjort några google-sökningar och hittat andra personer som har haft liknande problem, men dessa har inte fått med alla värden de fyllt i, vilket jag får.
Mvh. Sanji