Jag ska göra en tabellsökning och visa resultater för 4 veckor. Det ska visas hela veckor, dvs börja med måndag denna vecka och sluta med söndag om 4 veckor.
Nedan kod ger bara resultatet 14, dvs dagens datum... medan måndagen har 12. Hur kan jag göra för att få fram måndagens datum? Gärna i formatet yyyy-mm-dd.
För att få ut vilket datum som var måndag i aktuell vecka fixade jag ihop detta med hjälp av Weekday och DateAdd istället:
Start = Date
Do while not Weekday(Start) = 2
Start = DateAdd("d", -1, Start)
Loop
SET rs=db.Execute("SELECT * FROM Tabell WHERE Datum BETWEEN '"&Start&"' AND '"&Start+27&"' ORDER BY Datum")
("SELECT * FROM Tabell WHERE Datum BETWEEN '"&Start&"' AND '"&Start+27&"' ORDER BY Datum")
Byt till...:
("SELECT * FROM Tabell WHERE Datum BETWEEN #" & date() & "# AND #" & dateAdd("d", date(),27) & "# ORDER BY Datum")
<b>Kom ihåg!</b>
- Text = enkelfjump
- Datum = brädgård
- TRUE/FALSE och siffra (intiger) = inget
Mitt inlägg är fel, men jag orkar inte redigera. Det fungerar kanske för dig...
Hur som helst, slarva inte med brädgårdarna när du söker efter datum!
[red 2]
Ursäkta mig, det är riktigt!
<b>Kom ihåg!</b>
- Text = enkelfjump
- Datum = brädgård (gäller för Access)
- TRUE/FALSE och siffra (intiger) = inget
Det fungerar dock för mig för att det är text-fält. Anledningen till att det är textfält kommer jag inte exakt ihåg, men det kan vara för att det blev fel någon annanstans. Och det är inte helt omöjligt att det berodde på brädgårdarna, hade jag faktiskt ingen aning om.
Tack för informationen!
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e