Fel ställe att fråga, men i skrivande stund vet jag inget bättre!
1. Var är sidan med komponenter som finns på Binero?
2. Finns det en PDF-komponent? I så fall vilken, hur används den?
5 svar · 1 223 visningar · startad av Eclipse
Fel ställe att fråga, men i skrivande stund vet jag inget bättre!
1. Var är sidan med komponenter som finns på Binero?
2. Finns det en PDF-komponent? I så fall vilken, hur används den?
https://www.binero.se/manualer/asppdf/manual.html
OK, fungerar kanon!
Till er som använt PDF, finns det möjlighet att skapa PDF där texten inte går att kopiera? Jag vet att i vissa PDF dokument som man laddar ner från andra webbplatser är det antingen svårt eller omöjligt att kopiera texten.
Eclipse skrev:
Till er som använt PDF, finns det möjlighet att skapa PDF där texten inte går att kopiera? Jag vet att i vissa PDF dokument som man laddar ner från andra webbplatser är det antingen svårt eller omöjligt att kopiera texten.
I Adobe Acrobat finns funktioner för att skydda dokumenten, man kan till och med hindra från att spara som.
Ja... jag känner till det, men i detta fallet är INTE Adobe Acrobat en del av lösningen. Koden ligger på en hemsida där medlemmar skriver noveller och en skribent hörde av sig till mig och klagade på att texten kopierats till annan hemsida.
Det är givetvis omöjligt att helt hindra kopiering, men jag tänker, det går i alla fall att göra det så jobbigt som möjligt. Då kanske de som nu vill kopiera väljer att kopiera från andra hemsidor och det är liksom lösningen på problemet...
Det var lite klurigt att få till det, främst för att X och Y är från NEDRE vänstra hörnet, inte det övre vänstra hörnet som man förväntar sig och som det står i manualen. Kanske gjorde jag fel, men det fungerar nu i alla fall.
Dock är det fortfarande rätt lätt att markera och kopiera texten.