oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inläggFrågan#1 :( :( :(
Jag har sökt och sökt och förstår inte vart jag har gjort fel! JAG BLIR HELT FRUSTRERAD! JAG ÄR HELT BLIND NU! Fattar varken ut eller
Jag blir tillsagd att det är fel, men jag hittar det fan inte! Det känns ju så sjukt enkelt, men jag kan inte se vart det är fel! HJÄLP!
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
Connect.Execute "INSERT INTO gp_sub_product_categories (head_categories, Name, Added, Status) VALUES ("&head_categories&", '"&Namn&"', '"&Now&"', "&myStatus&")"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Koden:
If Request.Querystring("add") = "gp_sub_product_categories" Then
head_categories = Request.Form("head_categories")
Namn = Request.Form("name")
myStatus = Request.Form("status")
Connect.Execute "INSERT INTO gp_sub_product_categories (head_categories, Name, Added, Status) VALUES ("&head_categories&", '"&Namn&"', '"&Now&"', "&myStatus&")"
End If
Formuläret:
<form method="post" action="do.asp?add=gp_sub_product_categories">
Huvudkategori:<br />
<select name="head_categories">
<option>Välj...</option>
<option></option>
<%
Call openDB()
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "Select * FROM gp_head_categories"
RecSet.Open SQL, Connect, 1, 2
Do Until RecSet.EOF
Response.Write("<option value="&RecSet("ID")&">"&RecSet("Name")&"</option>"&VbCrLf&"")
RecSet.MoveNext
Loop
%>
</select>
<br />
Namn:<br /><input name="name" type="text" /><br />
Status:<br /><input name="status" type="text" value="1" /><br />
<input type="submit" value="Lägg till" /><br />
</form>
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Det är inte SQL-relaterat, utan det är i ASP som problemet kommer...
=>
sql = "INSERT INTO gp_sub_product_categories (head_categories, Name, Added, Status) VALUES ("&head_categories&", '"&Namn&"', '"&Now&"', "&myStatus&")"
Connect.Execute sql
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggFlyttas från SQL.
Tänk också på rubriksättningen...
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggEtt problem är att du skrivit ihop &head_categories. &h skall följas av något som tolkas som ett hexadecimalt tal. Lägg in ett mellanslag efter &.
oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inlägg
@nders skrev:
Ett problem är att du skrivit ihop &head_categories. &h skall följas av något som tolkas som ett hexadecimalt tal. Lägg in ett mellanslag efter &.
Tack gode gud!
Ska tänka på rubriksättning bättre i framtiden! Var väldigt frustrerad!
QuidMedlem sedan juni 20006 022 inläggVarför tacka gud? Det var ju @nders som löste problemet... Om gud verkligen fanns så kunde han/hon/det väl fixat koden? :p
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
oskars trådrubrik skrev:
Varför hatar gud mig?
Gud, alltså jag, hatar dig för att du inte skriver en vettig trådrubrik. Gud, alltså jag, har dock sett till att ändra detta.
Mvh
OveRRidE
moderator
oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inläggNi överanalyserar min frustration (det här är inte caféet)! Satt hur länge som helst med det där utan att fatta någonting!
Jag tackar @nders för hjälpen! Och OveRRidE för justering av min rubrik! Fast inte hatar du mig inte?
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg I ASP-forumet älskar vi alla.
..som inte använder kod från IDG's WebStudio.