Håller på med en köpfunktion för bilder och egna låtar på en hemsida. Hade löst det jättesmidigt med att streama det köpta materialet med "Server.CreateObject("ADODB.Stream")" på min lokala server. Sedan när vi la upp det på One.com för test så fungerade det icke. Fick som svar att de inte stöder den funktionen.
Nu undrar jag om någon vet något annat säkert sätt att låta folk ladda hem sitt köpta material. Nerladdningslänken ska bara fungera under den tiden användaren är inne för att ladda hem, så om man sprider länken vidare så finns det ingen fil att ladda hem.
Något sätt att skapa en temporär länk till den fysiska filen på servern?
Och gärna också att detta fungerar på One.com....
Jag försökte någon annan gång att få dem att lägga till en helt vanlig funktion, som jag just nu inte kommer ihåg vad det var, men det skulle ju vara standardiserat rakt av... kanske är så att de inte kör IIS och att det inte finns stöd för den funktionen på den plattform de använder?
Det är riktigt. De brukar köra Sun One ASP, som är en klon, och inte innehåller allt. One suger, man ska ha ett riktigt hotell som kör IIS på Windows om man ska använda ASP. Allt annat går bort.
Ja, jo... nu hade kunden redan One och för enkelhetens skull bytte vi inte... såvida ingen här har någon annan bra lösning att göra nerladdning på, så blir det väl att vi får byta.
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2