hej!
Det är så att jag kör ett webwiz forum. Allt har fungerat klockrent fram till en serverkrasch för ca 1 vecka sedan. Webhotellet återställde bakuper m.m. och efter detta har jag fått något fel med databas kopplingen så fort jag ska redigera, tabort eller flytta ett inlägg. Skapa ny går bra.
felmeddelandet är detta:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.51b-community-nt]Build WHERE -> insert_fields() failed.
/forum/pop_up_topic_admin.asp, line 189
Något som vet vad detta kan bero på? Samma felmeddelande oavsett vad jag ska göra för något. bara det att det är olika filer som det sker i.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Eftersom du frågar i ASP-forumet så kräver vi att få se ASP-kod. :)
Visa hur koden ser ut i sambandet ovan till exempel, och visa SQL-frågor och dylikt.
Det är antagligen (typ med 100% säkerhet) fel på den servern som kraschade och återställts. Var det webbserver eller databasserver som kraschade?
Ska fixa ASP kod lite senare idag.
Jag misstänkter också att det är problem med den nya servern som har återställts. Då det fungerade klockrent innan kraschen.
Jag vet att dom återställde både databasservern och webbservern. Så frågan är om det inte var båda 2 som kraschade eller så är dom så kassa och kör databasservern på samma som webbservern.
Bara att läsa deras uppdatering om serverkraschen här:
http://forum.reliablesite.net/index.php?topic=406.0