Skriv ut den färdiga sql-frågan istället, vi kan inte gissa vad request.form("kategori") innehåller. I övrigt: varför använder du LIKE utan wildcards? Använd = om det är en exakt jämförelse du gör.
Det beror på vad man har i variabeln SQL. Du har ju ett objekt - det går inte att skriva ut. Skapa SQL-frågan i en egen sträng - mycket lättare att felsöka.
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE kategori like '"& SafeSQL(Request.Form("kategori")) &"' Order by datum desc"
Response.write SQL
' fortsätt sedan med att skapa recordset, etc.
Set objRS = MinCon.Execute (SQL)
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE kategori like '"& SafeSQL(Request.Form("kategori")) &"' Order by datum desc"
Response.write SQL
' fortsätt sedan med att skapa recordset, etc.
rs.Open SQL, MinCon
Värdena är inskrivna i databasen i rutan kategori. Har bara två bilder inlagda ännu, en som svartvitt och en som porträtt (det fungerar om jag skriver = 'svartvitt', men jag vill kunna välja direkt i listan och slippa göra 6 olika söksidor)
Vad pekar type mismatch-felet på då?
Har du skapat rs?
Det vore nog bra om du stoppar exekveringen direkt efter att du skrivit ut sql-frågan (response.end), så kan vi komma förbi det först och främst.
I övrigt tycker jag inte att du ska ha mellanrum på någon sida av = i din html-kod. Jag vet inte om alla webbläsare tycker om det.
Har du skapat rs?
Det vore nog bra om du stoppar exekveringen direkt efter att du skrivit ut sql-frågan (response.end), så kan vi komma förbi det först och främst.
La in det nu, ingen skillnad
@nders skrev:
I övrigt tycker jag inte att du ska ha mellanrum på någon sida av = i din html-kod. Jag vet inte om alla webbläsare tycker om det.