Frågan#1
Hej,
Jag får följande felmeddelande när jag försöker köra koden nedan:
Microsoft VBScript runtime error '800a005e'
Invalid use of Null: 'Split'
admin.asp line 560
line 560 är förstorad och skriven med röd text.
Vad är det jag missar?
<table border="0">
<tr>
<td>
<b>Tillgängliga skådespelare:</b><br /><br /><select style="width: 170px;" name="list11" multiple size="10" onDblClick="moveSelectedOptions(this.form['list11'],this.form['list21'],false)">
<%
Dim actorlist
Set actorlist = Conn.Execute("Select * FROM tblActors ORDER BY actor_lastname ASC")
If actorlist.EOF then
Response.Write "<option>Inga skådespelare</option>"
Else
Do until actorlist.EOF
Response.Write "<option value="""& actorlist("actorId") &""">"& actorlist("actor_firstname") &" "& actorlist("actor_lastname") &"</option>"
actorlist.movenext
Loop
End If %>
</select>
</td>
<td valign="middle" align="center">
<button onClick="moveSelectedOptions(document.forms[0]['list11'],document.forms[0]['selectedActorList'],false);return false;">>></button>
<br />
<button onClick="moveSelectedOptions(document.forms[0]['selectedActorList'],document.forms[0]['list11'],false); return false;"><<</button>
</td>
<td>
<b>Medverkande skådespelare:</b><br /><br /><select style="width: 170px;" name="selectedActorList" multiple size="10" onDblClick="moveSelectedOptions(this.form['selectedActorList'],this.form['list11'],false)">
<%
dim myString, myArray, Actors
myString = objrs2("movieActors")
[3][red]myArray = Split(myString,",")[/red][/3]
For i = 0 To Ubound(myArray)
Set Actors = Conn.Execute("Select * from tblActors where actorId = "&myArray(i)&"")
Response.Write "<option value="""& Actors("actorId") &""">"& Actors("actor_firstname") &" "& Actors("actor_lastname") &"</option>"
Next
Set Actors = Nothing %>
</select>
</td>
</tr>
</table>
Har försökt lägga in följande kod:
<%
If IsNull(objrs("movieActors")) then
Response.Write "Fel"
Else
Skriv ut den rätta koden
End If
%>
Vet inte om jag lagt in det rätt eller om det är fel sätt?
Tacksam för all hjälp jag kan få med detta, första gången jag försöker mig på en split funktion.
/wborg