webForumDet fria alternativet

Webkamera konferans via web applikation??

ASP

4 svar · 613 visningar · startad av eddy1

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg
Frågan#1

Hej

Sitter och funderar på om det är möjligt för två personer att se varandra om dom har web kameror genom någon typ av webapplikation?
Typ Msn funktion fast via ett web gränsnitt??

Kanske inte blev rätt forum, men visste inte vilket jag skulle välja. Tänka att det kanske finns någon asp komponent som löser detta, eller så är det inte alls möjligt??

Öppen för alla ideer?

Mvh

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Finns inte någon ASP komponent för detta vad jag känner till... Java(har jag för mig) och Flash har detta mer eller mindre inbyggt. Det jag ser att man kan använda ASP till det är kanske att säga till Flash/java vilken person som pratar med vilken. Har tyvärr ingen länk jag kan ge.

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg

okey
Tack ändå.. ska läsa på lite om flash hur det fungerar...

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag har mobilt bredband från Tele2 som i sin bästa form kan ge typ mellan 20-40 K/sek (Specen säger typ 800 eller liknande.)

Jag chattar obehindrat med min fru i Skype med rörlig bild. Dock blir ljudet hackigt och svårt att höra vad hon säger om jag samtidigt kollar mailen och får en stor bilaga som laddas ner i bakgrunden.

OK, har ju definitivt inget med ASP att göra!! :-)

Men jag tänker, om det fungerar skapligt bra på en så pass slö uppkoppling, kanske Skype kan vara ett alternativ att beakta?

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

Flash behöver en serverapplikation för att fixa det, antingen Adobes egna FMS eller Red5.
Red5 är gratis och jag tror det kommer med ett videokonferens exempel.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)