Hej!
Jag har sökt på sidan och sett att det finns många liknande frågor, men mitt problem är att jag sitter i ett projekt där vi behöver skicka ett mail från vårt domäns adress. Detta går att göra endast om man har köpt webbhotell, men vi har domänen separat. Därför vill jag att man ska kunna skicka mail från en webbsida och fylla i avsändare, eller ha en fast avsändare t ex info@xxx.xx. Saken är den att jag inte är alls hemma på asp och behöver hjälp med att hitta ett färdigt script. Finns det någon som har det eller vet var jag kan hitta detta?
/jens
Det finns väl ganska gott om smtp-servrar som är gratis och inte bryr sig om vilken avsändaradress man använder. Jag vet att de flesta webbhotell inte brydde sig särskilt mycket om detta tidigare i alla fall - kanske ändrat numer p.g.a. allt spammande...
Men om du söker på "free smtp" eller nåt borde du kunna hitta nåt som är användbart. Då kan du alltså skicka som vanligt mail.... men du kommer ju inte att kunna få svar...
Är det inte lika bra att skaffa ett snorbilligt hotell och använda bara deras mail tills vidare? Eller förresten... jag undrar om det inte t.o.m. finns hotell som hyr ut bara mailservrar, dvs exakt det du behöver.
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e