FSO verkar inte gå att kolla med datum... men jag kan ha fel. verkar lite konstigt, faktiskt!
Det går alldeles utmärkt att kolla datum på filer och mappar, om man kolla på rätt objekt och samligar, Eclipse. File-objektet och Folder-objektet har både Created, LastAccessed och LastModified.
whistler > Du får nog utveckla det där en aning. Du vill alltså övervaka en mapp och dess undermappar, efter ändringar? För detta behöver du en filemonitorprocess av något slag som fångar events när filer och mappar skapas, raderas, ändras eller accessas. Och en sådan kan du inte bygga i ASP. Detta kräver åtminstone VB/C/.NET, eller nåt annat språk som kan accessa vissa APIer i Windows.
Fast om du kan leva med en kortare fördröjning, och utelämna undermappar, så går det ju att upprätthålla någon form av filindex, som du stämmer av mot vart femte minut eller så, för att fånga ändringar som gjorts. Problemet är att filändringar (som Rename) blir lite svåra att följa då.
Vi frågar såhär istället; vad vill du egentligen åstakomma? Vad är meningen?
Jag har idag massor av filer i olika mappar på webservern som användarna kan ladda upp. Jag skulle vilja ha en lista på vilka filer som laddats upp senast. Detta utan att behöva gå in i varje mapp och titta om det kommit in något nytt...
Ja, ja... det är klart man kan. Bara jag som är dum. Förlåt!
Jag blir lite sugen att bygga ett sånt system. inte för jag har någon användning för det, mest som en bra övning. Det finns uppenbarligen en del luckor i min i övrigt så kompetenta hjärna! :-)