Du gruppera en radio med dess namn.. dvs om rs1("id") är golgata så kommer golgata kunna ha 3 värden totalt: 0,1 och 2
Varför vill du spara det på 3 rader? Du kommer endast få ett svar i ditt Request.Form på den den inputens namn.
Jag förstå inte riktigt vad du vill göra... är det så att du loopar ut 3st träffar ifrån ditt Recordset och vill spara ner det resultatet ifrån vad som visas?
Då kan du använda något liknande:
For each f from Request.Form
Response.Write f & " har värdet: " & Request.Form(f)
Next
Och använda det för att uppdatera i din sql databas med loopen.
_problemet_ kommer när du har fler <input> (om du har det) för då kommer den även ta in dom i din for each loop.
Du kan använda något liknande isåfall:
<% Do Until Rs1.EOF %>
<input name="r__<%=rs1("Id")%>" type="radio" checked value="0">
<input name="r__<%=rs1("Id")%>" type="radio" style="background: #FF0000;" value="1">
<input name="r__<%=rs1("Id")%>" type="radio" style="background: #FF0000;" value="2">
<%
Rs1.MoveNext
loop
Rs1.close
%>
och använda loopen:
For each f from Request.Form
If Left(f,2) = "r_" Then
UserId = split(f,"_")(1)
'Do update
Response.Write f & " har värdet: " & Request.Form(f) & ", och AnvändarId:et är: " & UserId
End If
Next
så först kan det bli radioknappens namn 1 där besökaren har möjlighet att välja bland 3 alternativ. värde 1,2,3
sen nästa radioknapp kan heta 4 där besökaren har möjlighet att välja bland 3 alternativ. värde 1,2,3
sen nästa radioknapp kan heta 9 där besökaren har möjlighet att välja bland 3 alternativ. värde 1,2,3
eftersom detta loppas ut hela tiden så vet man inte vad det är för nr på radioknappen och kan därför inte lägga en fast request.form i sql satsen.
visar med smiles hur det ser ut.
:) = 1
:( = 2
:r = 3
radioknapp 1 :) :( :r text text text
radioknapp 4 :) :( :r text text text
radioknapp 9 :) :( :r text text text
värdet på rad 1 ska sparas i en rad
värdet på rad 4 ska sparas i en rad
värdet på rad 9 ska sparas i en rad
Redigerade mitt inlägg. Och att id:et kommer från databasen förstod jag. Är 1,4 och 9 anvädareIdn?
Jag personligen gillar inte att ha name="1" i ett Input fält... 1 är inget namn i mina ögon.
du lägger inte en fast Request.Form() i mitt Exempel. Den hämtar ut alla Formulär som börja på r_ och hämta ut vilket id det gäller genom namnet (efter r_ kommer ett id).