Jag har ett menysystem som jag tycker funkar bra men det är en liten nackdel och det är att när man klickar på tex färger i menyn så kommer det undermenyer och när man klickar på den länken så kommer man till sidan och det vill jag, men inte att menyn nollställer sig utan ligger kvar med alla färgerna framme. Hoppas det är någon som kan hjälpa mig med detta.
<table border="0" cellpadding="1" cellspacing="0" width="125">
<%Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("databaser/main.mdb")
Set RS = Conn.Execute("Select * From meny Where uid ='' Order By namn")
If RS.EOF Then
Response.Write "<tr><td>Inget i menyn</td></tr>"
Else
Do Until RS.EOF
Id = RS("id")
Uid = RS("uid")
Link = RS("link")
Namn = RS("namn")
AU = RS("AU")
If AU > 0 Then
If Request.QueryString("visa") = "all" And Request.QueryString("uid") = Id Then
Response.Write "<tr><td height='21' colspan='2'><a href=><font color='#000000' face='verdana' style='font-size: 8pt'><font color='#ffffff'><span style='background-color: #000000'><b>" & Namn & "</b> </td></tr>"
Else
Response.Write "<tr><td height='21' colspan='2'><a href=index.asp?visa=all&uid=" & Id & "><font color='#000000' face='verdana' style='font-size: 8pt'><font color='#000000'><b>" & Namn & "</a></td></tr>"
End If
Else
Response.Write "<tr><td height='21' colspan='2'><a href='" & Link & "'><font color='#000000' face='verdana' style='font-size: 8pt'><font color='#000000'><b>" & Namn & "</a></td></tr>"
End If
If Request.QueryString("visa") = "all" Then
If Request.QueryString("uid") = Id Then
Set RS2 = Conn.Execute("SELECT * From meny WHERE uid='" & Request.QueryString("uid") & "' Order By namn")
Do Until RS2.EOF
I =RS2("id")
L =RS2("link")
N = RS2("namn")
RS2.MoveNext
If Not RS2.EOF Then
Response.Write "<tr><td height='15'><font color='#000000' face='arial' style='font-size: 9pt'><b>»</b></td><td height='20'><a href='" & L & "'><font color='#000000' face='verdana' style='font-size: 8pt'>" & N & "</u></a></td></tr><tr>"
Else
Response.Write "<tr><td height='15'><font color='#000000' face='arial' style='font-size: 9pt'><b>»</b></td><td height='20'><a href='" & L & "'><font color='#000000' face='verdana' style='font-size: 8pt'>" & N & "</u></a></td></tr><tr>"
End If
Loop
RS2.Close
Set RS2 = Nothing
End If
End If
RS.MoveNext
Loop
End If%>
</table>