Har du försökt fixa timeout-problemet men inte fått svar eller varför överger du sessioner så lätt? Att lagra nivån på den inloggade personen i en cookie borde inte vara säkert då man enkelt kan kapa andras cookies genom ett javascript eller skapa egna och sätta in de värden man vill ha...
Jag har ett inloggscript som jag inte får till session.timeout tiden på hur jag än gör. Nu har jag paltat en tid med att använda cookies istället men får inte till det. Kan nån vänlig själ hjälpa mig att skriva om scriptet så att det använder cookis istället för session? Hoppas det ska lösa utloggningar i tid och otid.
<%
Function secure(txt)
txt = Replace(txt, "'", "''")
secure = txt
End Function
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\webb\db\admin.mdb"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
anvNamn = secure(Request.Form("anvnamn"))
losenord = secure(Request.Form("losenord"))
SQL = "SELECT niva FROM admin WHERE anvnamn='" & anvnamn & "' AND losenord='" & losenord &"'"
RecSet.Open SQL, Connect, 3, 3
If not RecSet.EOF Then
Session("niva") = RecSet("niva")
If RecSet("niva")="1" Then
strPage="index.asp"
elseIf RecSet("niva")="2" Then
strPage="index2.asp"
End If
' Här loggas IP när rätt lösenord och password angetts
SQL = "INSERT INTO iplogg([username],[ip],[loginstatus],[tid]) values ('"& anvnamn &"','"& Request.Servervariables("REMOTE_ADDR") &"','OK',#"& now() &"#)"
Connect.execute(SQL)
Response.Redirect strPage
else
' Här loggas IP när fel lösenrod och password angetts
query="INSERT INTO iplogg([username],[ip],[loginstatus],[tid]) values ('"& anvnamn &"','"& Request.Servervariables("REMOTE_ADDR") &"','Fail',#"& now() &"#)"
Connect.Execute(query)
end if
RecSet.Close : set recset = nothing
Connect.Close : set connect = nothing
Session("session") = "fel användarnamn eller lösenord"
Response.Redirect "index.asp"
%>
<%
If NOT Cint(Session("niva")) >=1 Then
Session("session") = "Du måste logga in först!"
Response.Redirect "loggain.asp"
ELSE