bigskyMedlem sedan maj 2002821 inlägg If sString = "{%strGoogleMaps%}" Then
'kod
Else
'kod
End If
Problemet är att om sString endast innehåller {%strGoogleMaps%} fungerar if-satsen, men inte om sString innehåller något annat också. Har provat byta ut = mot <> men då fungerar inte if-satsen om sString endast innehåller {%strGoogleMaps%}.
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Vad är det du vill göra? Din if-sats kollar ju om sString är lika {%strGoogleMaps%} och inget annat, hur vill du att den ska göra?
bigskyMedlem sedan maj 2002821 inlägg Jag vill att koden i if-satsen ska köras om texten/mönstret {%strGoogleMaps%} förekommer i sString. Men med = körs den ju bara sString är lika med {%strGoogleMaps%}, oftast förekommer även annan text i sString. Hur ska jag utforma if-satsen för att det ska fungera?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg if InStr(sString, "{%strGoogleMaps%}") > 0 then
Rätta mig om jag har fel men är det inte
<%
StrGooglemaps
%>
<%=Strgooglemaps%> ???
Fast jag kanske har missförståt det nu...
Vill du koppla sidan till Google Maps så har google redan fixat det ..
Datorgruppen skrev:
Rätta mig om jag har fel men är det inte
<%
StrGooglemaps
%>
<%=Strgooglemaps%> ???
Fast jag kanske har missförståt det nu...
Nej Datorgruppen... det är inte samma ;)
= är lika som Response.Write. I detta fall så kan man ta det för givet att StrGooglemaps är en sträng men det kunde mycket väl vara en Sub funktion (även om det isfall är ett extremt dåligt namn på en sub ;)).
BigSky: Om jag förstå dig så vill ersätta "{%strGoogleMaps%}" med js skript från google maps så är det "enklare" med RegExp att ersätta i min mening. och då behöver du egentligen inte en IF fråga... men det beror lite på ditt scenario.
bigskyMedlem sedan maj 2002821 inlägg Problemet är redan löst men tack ändå.