jag har en variabel i en includefil som är
site="webbisen"
när jag ska skriva ut den så blir det bara tomt
varRubrik = "Välkommen till "& site &""
varMeddelande = "Välkommen till mitt community som jag har valt att kalla "& site &"." & _
" Här kan du komma i kontakt med andra medlemmar och knyta nya kontakter"
varOvrigt=""& site &" är under ständig uppbyggnad men det är ett fullt fungerande community." &_
" Detta betyder att fler funktioner tillkommer och att buggar fixas när de upptäcks. " &_
" Om du gillar att vara här och vill sponsra mitt arbete så kan du bli VIP-medlem. "&_
" För att veta mer om detta så kan du skicka ett PM till mig "
varBryt = vbCrLf & vbCrLf
varSlut = "Har du fler frågor så ser jag att du använder Åsikter som du hittar i menyn under Skriva " &_
" /Administratorn på "& site
include.asp
Dim site
Site = "webbisen"
sidan.asp
<!--#include file="include.asp"-->
<%
Dim varRubrik, varMeddelande, varOvrigt, varBryt, varSlut
varRubrik = "Välkommen till " & site
varMeddelande = "Välkommen till mitt community som jag har valt att kalla " & site & "." & _
varOvrigt = site & " är under ständig uppbyggnad men det är ett fullt fungerande community." & _
" Detta betyder att fler funktioner tillkommer och att buggar fixas när de upptäcks. " & _
" Om du gillar att vara här och vill sponsra mitt arbete så kan du bli VIP-medlem. "& _
varSlut = "Har du fler frågor så ser jag att du använder Åsikter som du hittar i menyn under Skriva " & _
" /Administratorn på " & site
%>
GlitterMedlem sedan juli 2003465 inlägg Fortsättning på radbryt i asp skall väll vara "&_" utan mellanrum(har jag för mig) t.ex:
varMeddelande = "Välkommen till mitt community som jag har valt att kalla "& site &"."&_
Kanske inte spelar in i ditt fel men...
Glitter: Spelar ingen roll... jag brukar skriva hellre:
Dim sTest
sTest = "hej på dig!" _
& " Hur mår du?"
voigtann1 skrev:
include.asp
Dim site
Site = "webbisen"
sidan.asp
<!--#include file="include.asp"-->
<%
Dim varRubrik, varMeddelande, varOvrigt, varBryt, varSlut
varRubrik = "Välkommen till " & site
varMeddelande = "Välkommen till mitt community som jag har valt att kalla " & site & "." & _
varOvrigt = site & " är under ständig uppbyggnad men det är ett fullt fungerande community." & _
" Detta betyder att fler funktioner tillkommer och att buggar fixas när de upptäcks. " & _
" Om du gillar att vara här och vill sponsra mitt arbete så kan du bli VIP-medlem. "& _
varSlut = "Har du fler frågor så ser jag att du använder Åsikter som du hittar i menyn under Skriva " & _
" /Administratorn på " & site
%>
Ingen variabel lades in med det exemplet...hmmmm
jo... kontrollera så att du inte skriver över din "site" variabel.
Sådan variabel som "site" är ett rätt "dåligt" namn på variabeln... Config_SiteName eller något hade nog varit bättre.