Allt utom att se vilket företag personen ifråga kommer ifrån kan du ju uppnå med googles Analytics, gratis och smutt, med grymt bra rapportsystem.
Det finns dessutom många större företag som inte dyker upp i prospect-finder.
2 svar · 317 visningar · startad av Calippo
Kan man bygga en administrativ sida med asp & access databas, där man kan se all möjlig information om besökarna?
IP, sida, datum och sådana enkla saker är ju enkelt att lägga in i en databas, men hur får man reda på land, region, ort, ev. domän som IP:et tillhör?
Ett axplock av frågor & svar som ProspectFinder kan göra....
F: Har jag rätt att använda företagsinformationen som jag får genom ProspectFinder?
S: Ja, informationen ingår som en del i våra kunders licensavtal för ProspectFinder. Detta därför att Enecto köper och säljer upphovsrättsskyddad förstagsinformation från Dun & Bradstreet vilket ger våra kunder rättigheten att använda all information som de får genom ProspectFinder
F: Kan ni visa vilka länder mina besökare kommer ifrån?
S: Ja, ProspectFinder använder information från många olika databaser och aggregerar ny unik data. Ni kan se företagsnamn, stad, land, region, telefonnummer, postadress, antal anställda, omsättning, branschtillhörighet osv
Allt utom att se vilket företag personen ifråga kommer ifrån kan du ju uppnå med googles Analytics, gratis och smutt, med grymt bra rapportsystem.
Det finns dessutom många större företag som inte dyker upp i prospect-finder.
Tackar för tipset, har installerat "Google Analytics".
Väntar på resultat, tar tydligen 24 timmar innan man får det första.
Verkar dock lovande det jag har sett hittills så det verkar rätt onödigt att bygga en egen...