webForumDet fria alternativet

inloggning

4 svar · 434 visningar · startad av pbl

pblMedlem sedan mars 200516 inlägg

Hej!
Kan man skapa enkla sidor där användaren skriver in ett "lösen" och beroende på vad man skriver in så kommer man till den sidan som är gjord för personen.

Alltså om man ger ut lösenord till olika personer så ska de komma till olika sidor.

Är detta möjligt? Och om det är det hur gör man?

Mvh
Peter :-)

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Det är klart man kan. Vad du är ute efter är ju en komplett lösning men om jag säger såhär. Strunta i vad användaren har för lösenord skapa en kolumn i databasen som heter UserPage och sedan redirectar du till UserPage vid inloggningen så får användaren komma till sin privata sida.

Försök gärna lite själv så kan vi hjälpa dig lättare, det är nog inte många som har tid att sitta och pilla ihop färdiga lösningar även om det händer ibland ;)

Snabbproducerad sida.

Jag hade tänkt att bara bygga enkla sidor till en fest där jag via sms skickar ut "lösenordet" och adress till en webbsida och när de "loggat in" på webbsidan så får varje person upp en personlig sida.

Så inget hemligt finns där egentligen med det ska se snyggt ut och de ska bara se sin egen sida.

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

aha! Det du gör då är att du sparar all den individuella informationen i en access databas och sedan hämtar du informationen för den användare som har lösenordet XYZ. Då skrivs bara den användarens information ut och du behöver bara en sida.

Förslagsvis har du en möjlighet att kryssa i om man vill anmäla sig till festen också så kan du enkelt kolla vilka som kommer eller kanske till och med låta alla andra också se vilka som kommer.

Snyggt.
Jag gör så.
Tack för hjälpen

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)