Hej
Jag har fått något konstigt problem med min sökfunktion.
Har följande kod:
fritext = SafeSQL(Request.QueryString("fritext"))
klubbID = CLng(Request.QueryString("klubbID"))
plats = CLng(Request.QueryString("position"))
landID = CLng(Request.QueryString("landID"))
IF request.QueryString("aktiva") = 0 then
aktiva = 0
ELSE
aktiva = 1
END IF
strSQL ="SELECT spelare.playID, spelare.lagID, spelare.landID AS spelare_landID, spelare.playFnamn+' '+spelare.playEnamn AS Namn,
spelare.playFnamn, spelare.playEnamn, spelare.playFodd, spelare.playFodelseort, spelare.playPosition, spelare.playSkott, spelare.playAktiv,
land.landID AS land_landID, land.land, land.flagga, klubbar.lagNamn FROM (land INNER JOIN spelare ON land.landID=spelare.landID) LEFT JOIN klubbar ON spelare.lagID=klubbar.lagID
WHERE "&fritext&" "&klubbID&" "&plats&" "&landID&" AND playAktiv ="&aktiva&" ORDER BY "&order_spelare&""
Problemet är när man skriver in en söktext får man inte upp några träffar även att det finns.
Har provat att skriva ut sql frågan och provkört den i databasen(Access) och får där massa poster, men kommer inte fram några på sidan.
Får fram massa poster på sidan när man inte fyller i något sökord utan väljer något klubbID.
Har även provat med:
Set objRS = objConn.Execute("SELECT spelare.playID, spelare.lagID, spelare.landID AS spelare_landID, spelare.playFnamn, spelare.playEnamn,
spelare.playFodd, spelare.playFodelseort, spelare.playPosition, spelare.playSkott, spelare.playAktiv,
land.landID AS land_landID, land.land, land.flagga, klubbar.lagNamn FROM (land INNER JOIN spelare ON land.landID=spelare.landID) LEFT JOIN klubbar ON spelare.lagID=klubbar.lagID
WHERE (spelare.playFnamn+' '+spelare.playEnamn Like '*a*')")
Response.Write objRS("playFnamn")
Får här felmeddelandet:
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
Kör man samma fråga i databasen får jag över 500 träffar.
vad har jag gjort för fel?
Tacksam för all hjälp :stud