Får detta underbara felmeddelande. Det är inte minnet på servern som är slut. Det finns gott om både ram- och lagrings-minne, så jag har inte en aning om vad detta handlar om :S
Jag gjorde en fuling och lade upp spelmotorn på Loopia för att se om jag fick samma resultat där. Så skickade jag iväg ett mail till dem och sade att det var fel på deras servar :P
Fick följande svar,
Det felmeddelande som du mottar beror på att minnet som du försöker använda dig av inte finns tillgängligt och du mottar då information om detta. Jag kan däremot inte se vad som kan orsaka att ditt minne tar slut.
Du bör kontrollera så att du tömmer din minneshantering på ett korrekt sätt så minneshanteringen inte blir större och större ju mer besökare eller ju större belastning som din sida får.
Någon som har någon bra idé om hur jag kan lösa problemet?
Felmeddelande
Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a0007'
Slut på minne.: 'Session'
/_inc/incFunction.asp, rad 500
ASP
Function IsOnline
If Session("userOnline") = "inloggad" Then [c][b]'[/b]Rad 500[/c]
IsOnline = True
Else
IsOnline = False
End If
End Function
För det första; har du några object eller andra mängder variabler i Session? Och du får inte skriva din If-sats sådär, den ska se ut såhär;
Function IsOnline
IsOnline = CBool(Session("userOnline") = "inloggad")
End Function
Så här ser det ut över sessionerna. Innehåller inga stora värden tycker jag iallafall...
Vid inloggning,
Session("userId") = innehåller användarens id i hash256
Session("userLeague") = innehåller användarens ett liga-id i hash256
Session("userAdmin") = innehåller användarens info om han/hon är admin i hash256
Session("userOnline") = "inloggad"
Ändå skriver du att du kan skriva ut den 1 ggr och sen får du slut på minne. Något klantigt har du lyckats med ;) Det är något "annat" som gör så det blir fel... även om du inte vill det ;) för de kod rader du har gett oss säger inte mycket ;) Dom ser OK ut :)