zlakkerMedlem sedan apr. 2001227 inlägg Jag har en flashfilm med ett kontaktformulär som skickas till en aspsida som skapar ett mail.
Problemet är att texten som kommer ut i mailet blir vit och i väldigt stor storlek.
Jag använder följande kod för att hämta data:
namn = Request.Form("namn")
När jag istället använda denna:
namn = server.HTMLEncode(Request.Form("namn"))
kommer följande ut istället:
<TEXTFORMAT LEADING="2"><P ALIGN="LEFT"><FONT FACE="Verdana" SIZE="10" COLOR="#FFFFFF" LETTERSPACING="0" KERNING="0">namn</FONT></P></TEXTFORMAT>
Där ser man klart och tydligt att storlek "10" skickas med av någon dum anledning.
Finns det något sätt att "nollställa" och endast skicka med själva värdet "namn" ?
Eller är det så att felet ligger i flash som skickar med formateringen?
Tack på förhand
Ser ut som flash skickar med en hel del taggar.. men du kan med regExp plocka bort alla <> taggar (html taggar) och bara få ut "texten" om du vill det.
Function RemoveHTML(str)
Dim Header, Content
With New RegExp
.Global = True
.Pattern = "<[^<>]*>"
RemoveHTML = .Replace(str,"")
End With
End Function
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Utan att veta något om dynamisk hantering i flash så skulle jag säga att det är flash där problemet ligger. Finns säkert något smart sätt att bara skicka värdet och inte "skräpet".
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Bara ett påpekande: Det är ingen bra ide att bara koda "<>" taggar på input som kommer direkt från användaren om man vill undvika XSS och andra otrevligheter.
det är nog så att Flash lägger in detta själv Jonne.