Hej!
Jag undrar om det i ASP finns något i stil med PHP's include_once() för att inkludera en fil endast en gång? Om inte, är det vettigt att sätta en konstant i include-filen och sedan kolla om konstanten är satt varje gång man ska inkludera filen, för att försäkra sig om att man inte redan har inkluderat den?
/Jonas
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nej, det finns inget som motsvarar include_once().
Du får helt enkelt ha en vettig struktur på dina filer - och ge f*n i att inkludera någon fil mer än en gång.
edit: visst kan du sätta en variabel när du har inkluderat en fil - men alla include-direktiv körs hur som helst, eftersom SSI exekveras innan ASP-tolken blandas in i det hela. Kanske kan det räcka för dig, men jag brukar vilja ha koll på min kod så mycket så jag vet vad som är inkluderat var. :-)
Ja, jag skulle gärna ha vettig struktur på mina filer. Ha koll på sin egen kod är ju inte speciellt svårt heller. Dock ligger det till så att jag har fått hoppa in i ett gigantiskt projekt där mycket skulle byggas om (dock inte från grunden), och har inte stenkoll på hur alla hundratals filer är sammankopplade. Men det löser väl sig. Synd att det inte finns en sådan funktion, hade underlättat. Får försöka hålla tungan rätt i mun när includefilerna anropas istället.
Tack för snabbt svar!