boxMedlem sedan feb. 20075 inlägg Har en excelfil som sparas binärt i en ms sql 2000. Allt har fungerat perfekt ända tills en fil blir lite större än vanligt (lite drygt 4MB).... att spara upp filen är inga problem men när jag ska hämta ut den från webbläsaren så får jag timeout på scriptet.... koden som hämtar ut från db ser ut så här... inga konstigheter som jag ser det... någon som har nåt tips?
<%
'Response.CacheControl = "no-cache"
'Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
'Response.Expires = -1
if session("UID") = "" then
Response.Redirect "/login/Logon.asp"
Response.End
end if
SQL = "SELECT * FROM tblBlobList where idstr = " & Request("id")
Set rs = conn.Execute(SQL)
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-Disposition","attachment;filename=" & Trim(rs("blobname"))
Response.AddHeader "Content-Length",rs("filesize")
Response.BinaryWrite rs("blob")
%>
GlitterMedlem sedan juli 2003465 inlägg Du kan ju sätta server.ScriptTimeout för att den inte skall avbryta vid standard timeout tiden.
Det är inte rekommenderat om det skall köras live på nätet men i intranät eller likande kan det fungera.
Rekommenderat är att du inte lägger excel filen i databasen utan som en fil.
boxMedlem sedan feb. 20075 inlägg Det märkliga är att även nu när jag satt timeout till 3600 sek för att testa så får jag "sidan kan inte visas" efter ett tag.... får väl göra som du säger; spara filen på disk istället....
det finns ingen timeout mot sql-servern som kan ställa till det eller?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Frågan är ställd i fel forum. Detta forum är till för färdiga script från wFs medlemmar som man kan använda/utgå ifrån.
Är det otydligt att det finns ett forum för hjälp med ASP/VBScript? Behöver vi förtydliga förklaringarna att detta forum är till för script från forumets medlemmar mer än det som står som rubrik tilll forumet? "Script från wFs medlemmar"
Inlägget rapporterat för förflyttning.